Scratch, czyli programowanie wizualne! #2

20. IX 2018 roku odbyła się druga lekcja programowania wizualnego w programie “Scratch”. Na dzisiejszej lekcji zaczęliśmy wdrażać język angielski do naszych “duszkowych przygód”.

1200px-Scratch_Logo.svg


Na tych zajęciach zapoznaliśmy się też ze zmiennymi, które użytkownik musi sam stworzyć w programie “Scratch”. Poprzez wielokrotną duplikacje duszków i zawiłe ustawianie klocków stworzyliśmy program “Let’s try snow” & “Let’s eat banana’s”.

Zrzut ekranu 2018-09-20 o 17.07.54Zrzut ekranu 2018-09-20 o 17.11.50

Poprawne ułożenie klocków do “jedzącego” duszka gwarantowalo nam znikanie automatycznie produkowanych snowflake’s/banana’s oraz zwiększanie jego wielkości o wybraną wartość. Dobrze dobrane wartości losujące położenie na scenie daje użytkownikowi poczucia grania w grę przygodową z pewnym celem, jakim jest jak najszybsze osiągnięcie, jak największego wyniku. Zmienna pokazująca wynik została stworzona przez uczniów w celu pokazani użytkownikowi na jakim etapie gry się znajduje.


Zobacz nas na Facebook’u ! —> Liga Niezwykłych Programistów

Prezentacja z lekcji –>Prezentacja_lekcja #2

Prowadzący zajęcia: Aleksandra uczennica IV Ti

Dodaj komentarz