Scratch, czyli programowanie wizualne! #2

Dnia 27.IX odbyła się trzecia lekcja programowania w programie “Scratch“. W tym dniu zapoznaliśmy się z tworzeniem interakcji użytkownika z programem i sprawdzenie jego refleksu w jednym. Brzmi jak mieszanka wybuchowa, ale dla naszych zdolnych uczniów była to mieszanka bardziej wedlowska. Poprzez tworzenie nowych zmiennych, ustawianie odpowiednich wartości postanowiliśmy stworzyć grę o nazwie “Fast & Furious!” wersja platformowa.


1200px-Scratch_Logo.svg

Ta lekcja odbyła się bez prezentacji, bez pomocy naukowych. Wytęrzyliśmy swoje zmysły i zaczęliśmy tworzyć.


Gra miała na celu uwolnienie zdolności artystycznych twórców oraz świetną zabawę.

Do klepania kodu..gotowi…start!

I tak oto rozpoczęliśmy nasz wyścig na torze, który na początku trzeba było STWORZYĆ. Nastąpiło zwolnienie blokady umiejętności artystycznych i zaczęliśmy rysować swoje tory. Program “scratch” nam to oczywiście umożliwia poprzez “kostiumy scen“. Oto nasze przykładowe tory:

 Fotoram.io-3Fotoram.io Fotoram.io-2


Już po kreatywnej zabawie z malowaniem przeszliśmy do “klepania kodu”. Najważniejsze do zapamiętania było:

Jeśli autko-duszek wyjedzie za linię toru: wróć na start.

Jeśli przekroczymy linię mety: pogratuluj wygranej.

Jeśli chce zacząć od początku: kliknij klawisz spacja.


Efekt końcowy:

Fotoram.io-4


[cycloneslider id=”scratch”]

Zobacz nas na Facebook’u ! —> Liga Niezwykłych Programistów

Prowadzący zajęcia: Aleksandra uczennica IV Ti

Masz pytania odnośnie lekcji/prowadzenia lekcji/jak zrobic projekt? Napisz do nas na naszej stronie na Facebook’u, link wyżej! 😉

Dodaj komentarz