SCRATCH, CZYLI PROGRAMOWANIE WIZUALNE ! #1

30.XI 2017 roku odbyła się druga lekcja programowania w scratch’u.

1200px-Scratch_Logo.svg

Na tej lekcji poznaliśmy obiekty takie jak zmienne, czy czujniki oraz nauczyliśmy się wstawiać je do kodu.

                          ZMIENNA                            czujniki

Mając już odpowiedni zasób wiedzy przeszliśmy do ćwiczeń.


„Na rozgrzewkę” zrobiliśmy projekt pod nazwą:

„Przecież pingwiny też rozmawiają !”

pingDWOJECZKA

rozmowka

Miała to być zwykła rozmowa pomiędzy pingwinami. Ważne było zawarcie w niej odpowiednich klocków, które miały na celu spowodowanie, że ten dialog nie będzie za szybki i użytkownik będzie mógł spokojnie go przeczytać.


Kolejnym zadaniem był projekt pod nazwą:

„Sandwich Maker”

Jego głównym celem było wykorzystanie świeżo poznanych funkcji programu i pobudzenie kreatywności przy tworzeniu gry. Niby zwykłe przeciąganie duszków na narysowany talerzyk, ale kod wymagał logicznej struktury.

MAKER trusk


Po wykonaniu tych zadań poszliśmy krok dalej.

Jak wiadomo- język angielski to podstawa więc przygotowaliśmy projekt pod nazwą:

„English is easy !”

Miała to być krzyżówka, w której duszek zadaje nam pytania w języku polskim a my tłumaczymy podane słowa na język angielski.

adasdasdasdasdasdasdasd

KRZYŻÓWKA


IMG_0731 IMG_0732


Kliknij i zobacz materiały z lekcji ! —>  Prezentacja-druga lekcja scratch’a

Zobacz nas na Facebook’u ! —> Liga Niezwykłych Programistów

Zajęcia poprowadzili: Aleksandra & Mateusz, uczniowie klasy 3 Technikum Informatycznego

Dodaj komentarz