Scratch, czyli programowanie wizualne

07. XII 2017 roku odbyła się trzecia lekcja programowania w scratch’u.

1200px-Scratch_Logo.svg

Na początku przypomnieliśmy sobie co już potrafimy oraz poznaliśmy nowe możliwości programu, m.in. zaczynanie skryptu od polecenia “gdy klawisz (wybrana nazwa) naciśnięty“.

Bez tytułu

kreska

Po omówieniu powyższych zagadnień przeszliśmy do ćwiczeń.


Na początku było kreatywne zadanie z wykorzystaniem materiałów “z zewnątrz” pod nazwą:

“Chyba każdy chciałby stworzyć swoją piosenkę !”

Przy użyciu świeżo poznanych możliwości programu mamy stworzyć pewnego rodzaju grę, która umożliwi nam poprzez naciskanie klawiszy (ustalonych w skrypcie) wywoływanie dźwięków i tworzenia z nich muzyki !


Drugie zadanie nawiązuje do dnia, w którym grzeczne dzieci odwiedza Mikołaj !

Projekt ma być animacją prezentów a nosi dumny (i trochę podchwytliwy) tytuł:

“A czy u was był już Mikołaj ?”

unnamed szym (1)

Prace kolejno autorstwa: Szymona i Mateusza


duszekduszekduszekduszekduszekduszekduszekduszekduszekduszekduszekduszek

!! UWAGA !!

Zdjęcia tzw.”screeny” zostały tutaj zamieszczone za zgodą ich właścicieli, czyli uczniów uczęszczających na kurs Scratch’a !

Jest to pewnego rodzaju nagroda za sumienne uczęszczanie na zajęcia i ogromne postępy !

duszekduszekduszekduszekduszekduszekduszekduszekduszekduszekduszekduszek


Kliknij i zobacz materiały z lekcji ! —> Prezentacja-1 lekcja scratch’a

Zobacz nas na Facebook’u ! —> Liga Niezwykłych Programistów

Zajęcia poprowadzili: Aleksandra & Mateusz, uczniowie klasy 3 Technikum Informatycznego

Dodaj komentarz