Scratch, czyli programowanie wizualne ! #1

14. XII 2017 roku odbyła się czwarta lekcja programowania wizualnego !

Poznaliśmy kolejne elementy programu, czyli nadal poszerzamy swoją wiedzę na temat scratchowania. Projekty wykonane na lekcji polegały na jeszcze większym pobudzeniu kreatywności u uczniów oraz wykorzystaniu ich zdolności manualnych.

1200px-Scratch_Logo.svg


Pierwszy projekt zrobiliśmy na rozgrzewkę, żeby odświeżyć swoją wiedzę po tygodniu przerwy.

Zadanie polegało na wybraniu duszka (najlepiej figury geometrycznej lub innego przedmiotu o regularnych kształtach) i ZAKRĘCENIE NIM ! 

Tak, dobrze przeczytałaś/łeś…

KRĘCIMY DUSZKIEM !

Brzmi dość dziwnie i ciekawie, zobaczcie co wyszło z naszego projektu pod nazwą:

“MY PRIVATE NEVER ENDING SPIRAL”

png13arrow-2085195_960_720Bez tytułu.png123456789

Prace uczniów:

Eryk Rutszm

Pierwsza praca jest autorstwa Eryka Ruta a druga Szymona Ogryzka


Drugi projekt jest dużo bardziej zaawansowany i wymaga od użytkownika “współpracy”.

Nazwaliśmy go:

“LET’S TRY SNOW !”

Zadanie polegało na stworzeniu gry, w której użytkownik porusza się za pomocą np. kuleczki, która będzie łapała  płatki śniegu ! Po “zjedzeniu” jednego płatka kuleczka i wynik mają się powiększyć o odpowiednią ilość .

    23

Co wyniku daje nam grę:

1

<Kliknij w zdjęcie a zagrasz !>

Oto drugi projekt w wykonaniu:

Kacper Kukulski                                         Szymon Ogryzek

Kacper Kukulski xX


Kliknij i zobacz materiały z lekcji ! —>Prezentacja-4 lekcja scratch’a

Zobacz nas na Facebook’u ! —> Liga Niezwykłych Programistów

Zajęcia poprowadzili: Aleksandra & Mateusz, uczniowie klasy 3 Technikum Informatycznego

Dodaj komentarz