Unity – tworzenie gry z gatunku Visual Novel

Marzyliście kiedyś o stworzeniu własnej gry? Z odpowiednimi narzędziami i nastawieniem nie jest to takie trudne!

W tym artykule przedstawię wam mój prosty projekt gry z gatunku Visual Novel. Bez żadnego biegania, strzelania czy szukania dodatkowych questów pobocznych. W grach z tego gatunku liczy się wciągająca historia, zachwycające grafiki, ciekawe postacie i wytrzymałość myszki gracza.

Projekt wykonałem w programie Unity, który można za darmo pobrać ze strony producenta. 

Dodatkowo korzystałem z rozszerzenia Fungus, które znajduje się w asset store Unity. Przy tworzeniu pierwszego projektu polecam skorzystać z dowolnego rozszerzenia ponieważ w znacznym stopniu ułatwi to waszą pracę.

Tak prezentuje się cały obszar roboczy programu

W tym miejscu znajdują się wszystkie pliki jakie dodamy do projektu. W przedstawionym folderze znajdują się głównie postacie, każda z nich może posiadać dodatkowe wersje wykorzystywane w celu zmiany np. ekspresji.

Obszar ten prezentuje hierarchie obiektów będących częścią projektu. Każda postać, scena lub tło powinno znajdować się w osobnym przeznaczonym dla siebie obiekcie. 

Scena to miejsce, w którym możemy dowolnie modyfikować wygląd naszej gry. Biały prostokąt określa obszar jaki wyświetlany jest graczowi. To od nas zależy jakie tło czy obiekty mają się w nim znaleźć.

W zakładce Flowchart możemy dodać bloki, których zadaniem jest przechowywać zadania i kolejne czynności, które mają się wykonać. Bloki można łączyć ze sobą co pozwala na tworzenie w grze różnych ścieżek a co za tym idzie daje graczowi mechanikę wyboru. Precz z liniowością!

Każdy blok możemy zaopatrzyć w ciąg komend. Za ich pomocą nasza gra będzie wiedziała jaką akcję ma podjąć. Każdorazowe pojawienie się postaci, zmiana wyglądu czy przesunięcie się bohatera musi zostać określone poprzez komendę. Warto wspomnieć też o opcji Execute on Event, która pozwala nam określić w wyniku jakiego zdarzenia dany blok komend ma zostać wykonany.

Po tym, jak będziecie już usatysfakcjonowani rezultatem swoich działań i będziecie chcieli przetestować działanie swojej gry wystarczy kliknąć przycisk play. 

Rozszerzenia takie jak Fungus w znacznym stopniu ułatwiają sprawę oferując nam gotowe okna dialogowe czy dźwięki. Warto jednak stworzyć coś od siebie i zmienić je na nasze własne. Gdy mamy gotowe elementy gry jedyne co nam zostaje to puszczenie wodzy fantazji. Powodzenia.

Dodaj komentarz